20/10/15

Transmedia Storytelling

BAARSPUL, M.P. (2012). Where Transmedia Storytelling Goes Wrong: a preliminary
exploration of the issues with transmedia storytelling. Faculty of Humanities, Utrecht university. http://goo.gl/fQaoy3

EDWARDS, L. (2012). “Transmedia Storytelling, Corporate Synergy, and Audience Expression”. Global Media Journal Volume 12, Issue 20. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.452.1765&rep=rep1&type=pdf

FREITAS, C. y CASTRO, C. (2010). «Narrativas audiovisuales y tecnologías interactivas». Revista Estudios Culturales, 3(5), (19¬42). Consultado el 11 de julio de 2013, http://servicio.bc.uc.edu.ve/multidisciplinarias/estudios_culturales/num5/art1.pdf.

GAMBARATO, R. (2012). “Signs, Systems and Complexity of Transmedia Storytelling”. Estudos em Comunicação nº 12, p. 69-83, Dezembro de 2012. http://www.ec.ubi.pt/ec/12/pdf/EC12-2012Dez-4.pdf

MOLONEY, K. (2011). Porting transmedia storytelling to journalism. Faculty of Social Sciences
University of Denver (Thesis - Master of Arts). http://goo.gl/lMOn3Y

RODRÍGUEZ-FERRÁNDIZ, R. y TUR-VIÑES, V. (2015). Narraciones sin fronteras. Transmedia storytelling en la ficción, la información, el documental y el activismo social y político. CAC nº 81. http://www.cuadernosartesanos.org/2015/cac81.pdf

RODRÍGUEZ FIDALGO, M. I. y GALLEGO SANTOS, C. (2012). «Las webs de series de ficción como nuevas experiencias narrativas en el contexto hipermediático. Estudio de caso de la serie El Barco: el twittersodio». En B. León (coord.), La televisión ante el desafío de internet (pp. 110¬121). Salamanca: Comunicación Social, Ediciones y Publicaciones. Colección Periodística, 53.

RODRÍGUEZ FIDALGO, M. I. y MOLPERECES ARNÁIZ, S. (2014). “The Inside Experience y la construcción de la narrativa transmedia. Un análisis comunicativo y teórico¬literário”. CIC Cuadernos de Información y Comunicación 2014, vol. 19, p. 315-330. http://dx.doi.org/10.5209/rev_CIYC.2014.v19.43918

RODRÍGUEZ FIDALGO, M. I. y MOLPERECES ARNÁIZ, S. (2014). Los nuevos documentales multimedia interactivos: construcción discursiva de la realidad orientada al receptor activo. Historia y comunicación social, ISSN 1137-0734, Vol. 18, Nº Extra 3 (Diciembre), 2013, págs. 249-262. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4675852

SCOLARI, C. (2009). "Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding”. International Journal of Communication 3 (2009), 586-606. http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/%20viewFile/477/336