02/11/09

Links (Públicos/Digital)

Marketers’ Internet Ad Barometer 2009 - April 2009. European Interactive Advertising Association
http://www.eiaa.net/ftp%5Ccasestudiesppt%5CEIAA_Marketers_Internet_Ad_Barometer_2009_PR_Presentation.pdf

EIAA Media Multi-tasking Report Executive Summary
http://www.eiaa.net/Ftp/casestudiesppt/EIAAMediaMulti-taskingReport-Pan-EuropeanExecutiveSummary.pdf
http://www.eiaa.net/news/eiaa-articles-details.asp?id=203&=1

MIA PROJECT publishes INITIAL RESULTS FROM FIRST GLOBAL INTERACTIVE AUDIENCE MEASUREMENT survey Digital advertising industry cites lack of consistent global Internet audience metrics as a major challenge in its development.
www.MIAProject.org
http://www.eiaa.net/news/eiaa-articles-details.asp?id=198&=1

The Definitive European Media Consumption Study
http://www.eiaa.net/Ftp/Conferences/WEBIT_2009.pdf

Europe Internet Trends of Today and Tomorrow (Microsoft, April 2009)
http://www.scribd.com/doc/14065700/Europe-Logs-On-Microsoft-Study

Internet ad spend grows 4.6 per cent (IAB-UK)
http://www.iabuk.net/en/1/adspendgrows300909.mxs

NIELSEN LAUNCHES LARGEST, MOST REPRESENTATIVE ONLINE AUDIENCE MEASUREMENT PANEL IN U.S.
http://www.nielsen-online.com/pr/pr_090713_2.pdf

TV/Internet Convergence Measurement

Understand your brand users and media campaigns cross platform capabilities

Television, Internet and Mobile Usage in the U.S.

Nielsen Huddles With Clients On TV-Internet Measurement

Three Screen Report: Media Consumption and Multi-tasking Continue to Increase Across TV, Internet, and Mobile


Portugal

Serviço de Acesso à Internet - 2º trimestre de 2009
http://www.anacom.pt/render.jsp?contentId=970389

Informação estatística sobre a Sociedade de Informação e do Conhecimento
http://www.anacom.pt/render.jsp?categoryId=159084#horizontalMenuArea

4,5 milhões de utilizadores de Internet
A Marktest acaba de editar a versão 2009 do Bareme Internet, que contabiliza no Continente 4,5 milhões de utilizadores de internet, um número que cresceu quase dez vezes nos últimos 13 anos. Os dados do Bareme Internet, o estudo de base do Netpanel, contabilizam 4 484 mil indivíduos que costumam utilizar a internet. Este valor representa 53.9% do universo composto pelos residentes no Continente com 15 e mais anos. Estes dados significam que a maioria dos portugueses nesta faixa etária já está online.
http://www.marktest.pt/marktest/default.asp?c=1210&n=2085

Netpanel
http://www.marktest.pt/produtos_servicos/Netpanel/default.asp?strUrl=./info/conteudos/apresentacao.asp

Mais visitantes de sites de TV
http://www.marktest.pt/produtos_servicos/Netpanel/default.asp?c=1292&n=2092

A utilização e a audiência da INTERNET em Portugal (2002)
http://www.marktest.pt/produtos_servicos/Netpanel/web_docs/Conf_Internet.pdf

Marktest Audimetria procura soluções para medir emissões digitais http://www.marktest.com/wap/a/n/id~12df.aspx